Start Whats app gesprek met Godu | Klarna Achteraf betalen

Gratis retourneren - 30 dagen bedenktijd

Klanttevredenheid staat bij ons voorop. 

Is het bestelde product niet naar wens? Jammer, maar dat kan gebeuren! Uiteraard doen we ons uiterste best om alsnog een tevreden klant van u te maken door met een passende oplossing te komen. U kunt uw bestelde producten die via de DPD, DHL of PostNL geleverd zijn gratis binnen 30 dagen naar ons terugzenden. U kunt hierbij kiezen voor een vervangend product, een tegoedbon of voor teruggave van het aankoopbedrag. Wilt u een product terugsturen? Volg dan onderstaand stappenplan.

Stappenplan product retourneren als u geen account heeft: (bestelling geplaatst als gast)

  1. Zodra u een product wilt retourneren maar u heeft geen account moet u de gastaccount omzetten naar een account. Ga naar de volgende pagina om uw wachtwoord aan de vragen, hier vult u het e-mailadres in dat u gebruikt heeft bij de bestelling. U ontvangt dan een link in uw e-mail om een wachtwoord aan te maken. Zodra u dat gedaan heeft kunt u inloggen en de onderstaande stappen doorlopen.

Stappenplan product retourneren als u een account heeft:

  1. Log in op uw account met uw e-mailadres die u heeft gebruikt bij de aankoop.
  2. Ga naar “Bestellingen”
  3. Klik op de bestelling die u wilt retourneren.
  4. Klik op de button retourneren of in het geval van schade klikt u schademelding.
  5. Vul alle gegevens in en volg de instructies die u krijgt.
  6. U pakt de producten goed in zodat de producten niet kunnen beschadigen. LET OP: het risico bij een product retourneren ligt bij de klant, pak daarom het product weer goed in.
  7. Mocht u een bewijs ontvangen, bewaar het bewijs van verzenden goed tot u het retour proces is afgehandeld.
  8. Zodra wij het product hebben ontvangen en gecontroleerd zullen wij het bedrag binnen 5 werkdagen retourneren. Mocht u kiezen voor een teruggave van geld dan doen wij dat te allen tijde op het rekeningnummer waarmee de bestelling is geplaatst.

Voorwaarden retourneren

  • U draagt het risico van de retourzending in het geval deze zoek raakt.
  • De producten worden binnen de zichttermijn van 30 dagen geretourneerd, dit gaat in op de dag na ontvangst van uw artikel(en).
  • Het ongebruikte artikel bevindt zich voor zover mogelijk in originele staat en fabrieksverpakking.
  • Maatwerk producten zoals zelf samengestelde steigerhouten vuurtafels worden niet retour genomen.


Uitzondering gratis retourneren

Pakketdienstlevering: Mocht uw bestelling geleverd zijn via een pakketdienst zoals DPD, DHL, GLS of PostNL, dan berekenen wij de retourkosten niet door aan de klant.  Wilt u het pakket voor een tweede keer retourneren berekenen wij 9,50 per pakket retourkosten.

Palletlevering: Mocht uw bestelling verstuurd zijn via palletzending? Dan ontvangt u voor het transportbedrag een tegoed bon die u kunt besteden op de webshops van Godu BV. Voor Nederland zijn de kosten voor een pallet 65 euro en voor België 110 euro.  Ruilt u het product voor een bedrag dat maximaal 10% van de aanschafprijs afwijkt dan kunt het product gratis eenmalig omruilen. Wilt u een tweede keer omruilen worden de palletkosten ook doorberekend.

Uitzondering omruilen van product:

  • Het maatwerk product zelf samengestelde steigerhouten vuurtafels kunnen niet gratis omgeruild worden voor een andere kleur of maat. Bent u niet tevreden over de kleur of maat? Tegen een betaling van 100 euro kunt u de tafel bij ons omruilen, u dient zelf de vuurtafel naar onze werkplaats te brengen en wij zorgen ervoor dat er een nieuwe voor u klaar staat. Mocht u niet in de gelegenheid zijn om de vuurtafel naar onze werkplaats te brengen dan kunnen wij organiseren dat uw pallet word afgehaald door een transporteur. De kosten hiervoor zijn voor de klant. Voor meer informatie neem contact op met onze klantenservice.


Pakket beschadigd aangekomen of verkeerd product ontvangen?

De producten die wij verzenden worden zorgvuldig verpakt en gecontroleerd. Toch kan het voorkomen dat u een product niet in goede staat of dat u een verkeerd product ontvangt. Als dit gebeurt, laat ons dit dan zo snel mogelijk weten. Dit kunt u doen door een e-mail te sturen naar door contact op te nemen met onze klantenservice. Wij streven erna om uw mail binnen 1 werkdag te beantwoorden.

Let op: stuur altijd een mail onder vermelding van uw ordernummer met foto’s (van het product bovenkant en alle zijkanten + een foto van de doos alle kanten) mee van de schade of van het verkeerd ontvangen product zodat wij u aan de hand van de foto’s een passende oplossing kunnen bieden.


Gebruikt maar toch retourneren?

Uiteraard kan het voorkomen dat u het product binnen de 30 dagen zichttermijn al wel in gebruik heeft genomen maar toch retour wilt sturen. De kosten voor retourneren van een pakket die via de pakketdienst (bijvoorbeeld DPD) verloopt, is voor rekening van de klant.. Mocht het pakket met speciaal vervoer geleverd zijn dan kunnen de kosten tussen de 14,50 en 40 euro liggen (neem voor speciaal vervoer contact met op met onze klantenservice). Als het product sporen van gebruik heeft retourneren wij maximaal 50% van het aankoopbedrag. Dit percentage bepalen wij na het bekijken van de gebruikssporen.